fredag 15. juli 2011

Blodtype O

For noen dager siden kunne man lese i alle avisene om den japanske ministeren som ble felt av sin blodtype. Jeg klikket som vanlig inn på artikkelen, og lurte på hva dette kunne handle om.

Japans nye gjenoppbyggingsminister Rye Matsumoto gav seg etter bare en uke i jobben:
– Jeg har blodtype B, noe som betyr at jeg kan være irritabel og oppfarende, og at jeg ikke alltid klarer å uttrykke meg godt nok. Min kone ringte med tidligere for å gjøre meg oppmerksom på dette, sier Matsumoto.

Hm, tenkte jeg og leste videre.

I Japan er det en utbredt oppfatning av at blodtypen samsvarer med visse personlighetstrekk. Spennende tenkte Kristine og leste videre for å se om blodtype O, både min og Japans statsminister sin blodtype, hadde noe interessant å vise til.

Lenger ned på siden stod dette:
Kan har blodtype O. Han kan dermed ventes å være sosial og energisk, men også distré og med en tendens til ikke å fullføre sine prosjekter.

Og her ankommer vi sakens kjerne. Noen som kjente meg igjen i det som stod? Hehe...
En liten tendens til å ikke fullføre prosjekter. Prosjekter som for eksempel å reiseblogge fra Bulgaria? Nettopp.
Så siste del av turen kommer! Snart...

Her er forresten en oversikt fra wikipedia:

Japanese blood type personality chart
Type A
Best traitsEarnest, creative, sensible, reserved, patient, responsible
Worst traitsFastidious, overearnest, stubborn, tense
Type B
Best traitsWild, active, doer, creative, passionate, strong
Worst traitsSelfish, irresponsible, unforgiving, unpredictable
Type AB
Best traitsCool, controlled, rational, sociable, adaptable
Worst traitsCritical, indecisive, forgetful, irresponsible, "split personality"
Type O
Best traitsAgreeable, sociable, optimistic
Worst traitsVain, rude, jealous, arrogant

Her står det jo ingenting om at jeg burde være distre og at jeg sliter med å gjøre ferdig prosjektene mine. Men sånn er jeg altså!

wink wink nudge nudge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar